Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jak odolat přejezení se...

19. 5. 2009
  • Jezte pouze na jednom nebo dvou vymezených místech v bytě (například v kuchyni a v pokoji).
  • Vyhlaste zákaz jíst na místech, kde se obvykle přejídáte (například v ložnici). Pokud se přejídáte v kuchyni, najděte si ke stolování jiné místo v bytě a v kuchyni úplně přestaňte jíst.
  • Jezte pomalu. Při jídle nedělejte nic jiného, nečtěte si, ani se nedívejte na televizi.
  • Naplánujte si, co přesně budete dělat po jídle. A to dřív, než začnete jíst.
  • Omezte své zásoby jídla. Jídlo nakupujte v malém množství a nemějte doma velké zásoby.
  • Před nákupem si připravte seznam potravin, které opravdu potřebujete. Nechoďte nakupovat, když máte hlad nebo když cítíte potřebu se přejíst. Je-li pro vás nakupování těžké, domluvte se, že budete nakupovat společně s někým jiným.
  • Nenechávejte nikde povalovat nedojezené jídlo. Je lepší zbylé jídlo vyhodit, než aby zbytky ohrozily vaši těžce znovu-získávanou sebekontrolu. Je to sice plýtvání, ale může vám pomoci k uzdravení. Je lepší chvíli se chovat nehospodárně než nikdy nepřestat s přejídáním.
  • Nedovolte, aby vás někdo přinutil sníst něco, co nechcete. Odolejte naléhání typu: "Dej si trochu ...., vezmi si, dělala jsem to kvůli tobě..... ". Vždy je možno zdvořile odmítnout.
  • Je důležité posuzovat jednotlivé části dne zvlášť. Neříkat - teď jsem to nevládla a tak už se dneska nemusím snažit jíst normálně.
  • Jestliže se něco nepodaří, zhluboka se nadechněte a rychle se vraťte ke svému plánu zpět a uvědomte si, co by podle něj mělo následovat. Podaří-li se vám postupovat dál podle plánu a držet se ho celý zbytek dne, udělali jste velký pokrok. I při prohřešku.
  • Projděte si své jídelní záznamy a uvědomte si, které situace jsou pro vás nebezpečné a jaká taktika vám pomáhá nejlépe. Uvědomte si, jaké situace od vás vyžadují mimořádnou pozornost.
  • Musíte být vždy o krok napřed před problémem. Je důležité mít přichystaný plán pro případ, že se věci přestanou dařit. Například se může stát, že budete mít potřebu se přejíst vzápětí poté, co dojíte naplánované hlavní jídlo nebo svačinu. Je dobré mít připraven seznam činností, které budete dělat místo jídla (procházka, koupel, telefon rodičům nebo známým apod.). Jakmile budete mít pocit, že se vás zmocňuje potřeba jíst, postupujte podle seznamu, dokud nutkání neodezní. Nebude to dlouho trvat a nastane čas dalšího plánovaného jídla. Zasáhnout není snadné a zpočátku se vám to bude zdát nemožné.
  • Pokaždé, když se vám podaří úspěšně zareagovat, zvyšujete šance na další úspěšný zásah v budoucnosti. Přípravě seznamu náhradních činností věnujte velkou pozornost. Seznam může obsahovat jakoukoliv činnost, o níž se domníváte, že vám pomůže.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář